8 Mart 2017 Çarşamba

İyi Akşamlar...



Bu akşam bir şiirle başlamak istedim bloguma...
Güzel bir Halil Cibran şiiri
İyi akşamlar efenim...
Herşey gönlümüzce olsun.

Bana neyi ver ve şarkı söyle! 
Zira nağmeler ölümsüzlüğün sırrıdır.

Vücut yok olduktan sonra geriye neyin iniltisi kalır.
Sen hiç ormanı benim gibi kusursuz bir yuva edindin mi?
Nehirler boyunca akıp kayalara tırmandın mı?
Sen hiç mis kokularla banyo yapıp güneşte kurudun mu?
Fecri asil kadehlerde bir şarap gibi içtin mi?
Bana neyi ver ve şarkı söyle! 

Zira nağmeler var olmanın sırrıdır.

Vücut yok olduktan sonra geriye neyin iniltisi kalır.
Sen hiç benim gibi ikindide oturdun mu arasında üzüm asmalarının?
Ve altın avizeler gibi salınan salkımların...
Sen hiç geceleyin otları altına yatak, gökyüzünü üstüne yorgan yaptın mı?
Geleceği umursamadan, geçmişi unutarak...
Bana neyi ver ve şarkı söyle! 

Nağmeler kalplerin dengesidir.

Günahlar yok olunca geriye kalan neyin iniltisidir.
Bana neyi ver ve şarkı söyle, unut derdi ve devayı!
İnsanlar satırlardır, ancak su ile yazılı!


Halil CİBRAN

Hiç yorum yok: