11 Kasım 2018 Pazar

İyi Gecelerimiz Olsun Efenim...


Bu gecenin konusu fotoğrafta gördüğümüz gibi SÜTLAÇ...

***
Öğlen saat 14:00 dan bu saate yani saat 22:00 ye kadar bir sütlaç nasıl pişirilemez ibretlik öyküsünü anlatıyim.

Uzun, hatta baya baya uzun bir aradan sonra sütlaç pişirmeye karar verdim. 
Malzemelerimi tedarik edip işe başladım.
Tabii uzun süre pişirmeyince ölçülerini unutmuşum.
Hep kaseyle ölçtüğüm pirinci bir çay bardağıyla ölçünce işler karıştı. Kaynat, kaynat, kaynat bi şöyle toplamadı kendini. Belki tabaklara pay edilip soğuyunca güzelleşir umuduyla tabaklara koydum.
Ama daha koyarken pirinçler ayrı yerde, şekerli sütü ayrı yerde :))))
Aiyhhhh rezillik.
Bunca senenin annesiyim evimin, mutfağımın kadınıyım böyle bir acemilik görmedim.
:))

***
Bitti mi?
Elbette hayır.
Soğuyunca da süt ve pirinçlerin bir türlü kavuşamadığını görünce
 sütlacımı adam etmeye inatla karar verdim.
Yemekten sonra yeniden pirinç yıkarsın, yeniden tencereye koyarsın.
Kaynamak üzere kısık ateşte ocağa koyup, fırının saatini ayarlayıp, (sözüm ona alarm çalacak ya?)
eline telefonu alıp geçersin televizyonun başına. 
Bir yandan telefon elinde avare avare dolaşıp 
diğer yandan "Erkenci Kuş" u 
seyretmeye dalarsın.
Ocağın alarmını hiç duymadığın gibi ocakta pirinç kaynadığını da unutuuur gidersin...
:)))

***
Bitti mi?
Elbette hayır.

:))))
Bir ara koku gelmiş annacııımın burnuna.
"-Betül sütlaç nooldu?
sorusuyla bir anda sanal dünyadan gerçek dünyaya döndüm.
Fırladım ocağın başına.
Pirinçler kısık ateşte suyunu tamamen çekip püremsi bir hal almış.
Fakat dibini sarıp yanmamış da.
Bildiğin cips gibi tabanı kurumuş değişik bir evreye geçmiş.
:)))
Tam bu pirinçten de umudumu kesicekken sıcak su dökünce yumuşayıp ezildiğini fark ettim.
:))))

***
Bitti mi?
Elbette hayır.
Yeniden püre haline gelen pirincin üzerine kaseleri boşaltırsın.
Bu sefer başından ayrılmadan karıştıraaaa karıştıra pişirirsin.
Şimdiye kadar hiç yaşamadığın sütlaç faciasını böyle uzun uğraşlar sonucunda başarıyla bitirirsin.
:))))
Gece gece o kaseler yeniden yıkandı, sütlaç bu sefer daha sağlıklı şekilde pay edildi.
Yemeye hazır hale getirildi.

İşte size ibretlik bir sütlaç öyküsü.
Siz siz olun ocakta tencereyi unutup sanal aleme dalmayın...
Ve de
uzun süre pişirmeyip ölçünüzü unutmayın...

***

Bitti mi?
Bu sefer evet bitti...

Nihayet mutfakta nezih bir şekilde soğuyorlar.
Bu fotoğraf mı?
Sadece netten alıntı efenim.
Böyle fırında falan yapmaya kalksam ne hale gelirdi kimbilir.
Şimdilik ben hepinizin adına bir kase yerim iyi geceler...
:)

Hiç yorum yok: