23 Temmuz 2020 Perşembe

İyi Geceler...

Öncelikle bu haber harika:


Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş bu gece 7 bin yılda bir görülen kuyruklu yıldız 'Neowise'ın Ankara semalarında görülebileceğini hatırlattığı paylaşımında Anıtkabir'in görüntüsüne yer vererek "Bu gece kaçıranlar üzülmesin. Biz zaten mevcudiyetimize ışık tutan muhteşem bir yıldıza sahibiz" ifadelerini kullandı. Yavaş'ın bu paylaşımı sosyal medyada büyük ilgi gördü.

20:54 - 
Fotoğraf Sanatçısı Betül Türksoy' un paylaşımları da çok güzel.


Merhaba iyi geceler hepimize.
Adaşım Betül Türksoy' un twitter da paylaştığı, 
son zamanlarda daha da yoğunluk verdiği fotoğraflarda 
Neowise takım yıldızının görüntüleri çok etkileyici. 

2 gün önce kızım telefonuna yüklediği programla yıldızların isimlerini, 
yerlerini gösterdi bana.
Beni en etkileyen Jüpiter di. 
Biraz hayal kırıklığına uğrasam da etrafındaki halkasını 
göremediğim Satürn de var tabii ama ben bu yıldızların 
çıplak gözle bu kadar net görüleceğini bilmiyordum hep alet ve ekipmanlarla 
hatta teleskoplarla görünür sanıyordum.

Önceki geceden beri merhaba Jüpiter diyorum. 
Ve merhaba Satürn, Mars, Neptün...
O pırıl pırıl parlayan yıldızı çok yakınımda hissediyorum.
Değişik, ilgi çekici farklı bir duygu
 gökyüzü haritasından yıldızları isimleriyle görmek çok hoş.
Sanki haritaya bakıp da şu şehir, şu ilçe işte burada demiş gibi oluyor insan.

***

Keşke sadece güzellikleri yaşasak, kötüler ve kötülükler bitse gitse hayatımızdan.
Biz aynı dünyada, aynı oksijeni solumak zorunda kalmasak...

***


***


Ve Kıraç 
"Yıldızlar da Kayar Durmaz Yerinde..."
Diyor dinleyelim...

Hiç yorum yok: