28 Kasım 2013 Perşembe

Bu daaa... Mercimek Köftemiz...




Tarifini daha sonra yazayım.
Şimdi toparlayamadım...

-   0
_

Ve evet şimdi
Tarifi Şöyle...


Tarifi iki yerden alınca aklım karıştı.
Az önce toparladım bu tarif tam oldu. :)

2 Su bardağı kırmızı mercimek.
4 su bardağı suyla kısık ateşte püre gibi oluncaya kadar pişirin. Pek başı boş kalmasın tabanı hemen sarıyor çünkü. 
Daha sonra 1 Su bardağı ince köftelik bulgur katın karıştırın yediğiniz duruma göre tuzunu katın ocağın altını kapatın. 
Katılaşıp elde sıkıştırılacak hale gelir demlenince. 
2 orta boy soğanı ince ince kıyıp yarım su bardağı kadar yağda kavurun. 
İçine salça katın. Bu soğanlı salçalı karışımı da mercimekli ince bulgurlu karışımla karıştırın. 
Her yerine karıştırın rengi genel olarak turuncu olacak.:) 
İnce kıyılmış maydanoz, yeşil soğan ve sevme durumunuza göre pul biber ve karabiberini katın. 
Hepsini yoğurun. 
Ben böyle parmak izi verilerek yapılan şeklini sevmiyorum. 
Biraz düzgün ve parmak izsiz olsun istediğimden bu şekilde yaptım.
Bol marulla birlikte servis yapın. Çoook lezzetli oluyor. Afiyet olsun. :)) 

Limon suyu da var unutmuşum. Onu da ekleyin miktarını kendinize göre ayarlayın.
:)))

NOT:
Buna benzer bulgur köftesi var onu da yapıp fotoğraflayayım paylaşırım o da çok lezzetli oluyor.  

4 yorum:

Evde Yazar dedi ki...

Ben çok severim, bir çok tarif denedim bir türlü istediğim gibi olmadı..
Lütfen tam ölçüleriyle güzel bir tarifi benim için yazar mısınız:)
Merakla bekliyorum:)

eratasarim2012@gmail.com dedi ki...

Elbette. Tarifi iki yerden alınca aklım karıştı. Şimdi toparlarım bu tarif tam oldu. :)

2 Su bardağı kırmızı mercimek. 4 su bardağı suyla kısık ateşte püre gibi oluncaya kadar pişirin. Pek başı boş kalmasın tabanı hemen sarıyor çünkü. Daha sonra 1 Su bardağı ince köftelik bulgur katın karıştırın yediğiniz duruma göre tuzunu katın ocağın altını kapatın. Katılaşıp elde sıkıştırılacak hale gelir demlenince. 2 orta boy soğanı ince ince kıyıp yarım su bardağı kadar yağda kavurun. İçine salça katın. Bu soğanlı salçalı karışımı da mercimekli ince bulgurlu karışımla karıştırın. Her yerine karıştırın rengi genel olarak turuncu olacak.:) İnce kıyılmış maydanoz, yeşil soğan ve sevme durumunuza göre pul biber ve karabiberini katın. Hepsini yoğurun. Ben böyle parmak izi verilerek yapılan şeklini sevmiyorum. Biraz düzgün ve parmak izsiz olsun istediğimden bu şekilde yaptım. Bol marulla birlikte servis yapın. Çoook lezzetli oluyor. Afiyet olsun. :))
Buna benzer bulgur köftesi var onu da yapıp fotoğraflayayım paylaşırım o da çok lezzetli oluyor.

Evde Yazar dedi ki...

teşekkürler, en kısa zamanda yapacağım:) buna nar ekşisi, limon gibi şeyler katılmıyormuş, bilmiyordum:)

eratasarim2012@gmail.com dedi ki...

A-a-a-aaaa iyi hatırlattınız limon katılıyor. :)))))))))) Çok pardon. Unutmuşum yazmayı. Çokluğunu siz sevme durumuna göre ayarlarsınız. Ayyy nasıl unutmuşum yaaa... :))))))