25 Haziran 2013 Salı

Evet Artık Hazır...

Tatlımız KALBURA BASTI... (Bunun adı RENDEYE BASTI olarak değiştirilebilir.)
Tarifi benden...


Malzemeler:
1 Su bardağı zeytinyağı.
1 Su bardağı normal ayçiçek yağı
1,5 Su bardağı süt
3 çorba kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
1 adet limon kabuğu rendesi.
Alabildiği kadar un. (Denmesine rağmen ben bardakla ölçtüm tam 6 bardak un yeterli geliyor. Fazlası hamur tadındaki lezzeti kaçırıyor.)
Yalnız dikkat edilmesi gereken tek konu bardak aynı olacak.
İllaki kalbur olacak diye bir şey yok rendenin tırtıklı yüzü de aynı görüntüyü veriyor.
İçi için:
1 kase ceviz.
Şerbeti için ise:
4,5 su bardağı şeker,
4,5 su bardağı su
1/4 limon suyu.(yaklaşık bir tatlı kaşığı kadar.)



Hazırlık öncesi şerbeti pişirip soğutmaya alın.

Daha sonra malzemelerin hepsini karıştırıp yoğurun. 
(Bol yağlı olduğu için önce sıvıları sonra şekeri katıp sonra yavaş yavaş unu ekleyin. En son kabartma tozu ve limon kabuğunu ekleyin.) 

(Un miktarı belli tarifimizde onun için elinizin birini temiz tutup, kulak memesi yumuşaklığını ölçmenize, test etmenize gerek yok. Ama fotoğraflarını çekmek için ellerimi kaç kere sabunladım hatırlamıyorum. :))))))))))))))))...)



Yoğurduktan sonra hepsinin aynı büyüklükte olmasını sağlamak için 1 büyük boy Borcam tepsiye 30 adet denk gelecek şekilde ceviz büyüklüğünde parçalara ayırın. Çok daha kolay oluyor aynı büyüklüğü ayarlamak. Bu malzemeden 60 adet çıkıyor.



Şekildeki gibi kalburumuz olmadığı halde rendenin tırtıklı yüzünü kullanıp yine kalburda şekillendirilmiş görünüşünü elde edebiliriz. İçine ceviz koyup kapatın.


Pişmemiş hali bile güzel olmuş. Fotoğraf makinemin macro çekimlerini seviyorum. 




Daha sonra 200 derece fırında yüzleri pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından çıkar çıkmaz sıcakken üzerine soğumuş şerbeti dökün.
1 gece beklesin şerbetini çekmesi için.
Afiyet olsun...

NOT:
Ürün çekimleri bana aittir.
(Uzun zamandır yapmadığım için şekli standardına biraz zor oturttum. Tam elim alışmıştı ki hamur bitti... :))))...)





Hiç yorum yok: