15 Temmuz 2014 Salı

Tünaydınlar...

Güzel, mutlu günler dilerim hepimize...
Bugün ilginç bir konu dikkatimi çekti. "Koleksiyon"
Evet nedir, ne değildir, nasıl yapılır, Türkiye' de hangi aşamadadır bir araştırayım dedim.
Tabii internet denizinde boğulmadan çıkabilirsem bu konuda bilgi sahibi olmak ve paylaşmak istiyorum...
...
Efendim "Koleksiyon" ne demektir? le başlayalım...
Koleksiyon: Toplanabilen yada biriktirilebilen nesnelerin bir araya getirilmesi, saklanması, gerekli durumlarda temizlenmesi ve sergilenmesi ile ilgili bir hobidir.
Bunu yapan kişilere de "Koleksiyoner" denilmektedir.
Sanatta, modada kullanılan koleksiyon kelimesi de özelliklerine göre ayırıp, bir arada bulundurma anlamında kullanılıyor.






Hepimizin küçükken amatörce uğraştığı peçete, pul, bozuk para gibi koleksiyonlarımz vardı.
O güzelim pullara elimizle dokunmadan küçük bir pul maşasıyla tutarak yerleştirmek,
 çok ciddi iş yapıyor havası verirdi. 
Ben peçetelerimi teneke kutuya koyar saklardım. 
Bir arkadaşım defter arasına saklamamı ve o peçeteyi ne zaman ve nereden aldığımı yazmamı önermişti. 
Keşke öyle yapsaymışım sonradan dağıldı gitti.
Galiba küçük yaşlardan itibaren meraklıydım ki ben davetiye ve kartpostal koleksiyonum da vardı.
Davetiyelerin daha sonra katalog adı altında matbaalarda olduğunu görünce ne kadar az olduklarını düşünmüştüm.




Bu konu biraz da merak ve hevesle ilgili. 
Tesbih biriktiren hatta bunu hobiden çok işi haline getiren boncuklarını kendi eliyle yapan, ipe kendi emeğiyle dizen pek çok kişi var. 
Ama satmaya kıyabiliyorlar mı bilmiyorum...




Kelebeklerin meraklısı olan onların kanatlarındaki güzelliklerin kaybolup gitmesine gönlü razı olmayan kelebek koleksiyonerleri de var. 
Pek çok tasarımcının ilhamı olarak görüyorum ben doğadaki güzellikleri...
Ve sergiliyorlar tüm bu meraklarını.
Bize de Allah' ın hikmetlerine bir kez daha şükrederek izlemek düşüyor...
Tablo, antika gibi konulara pek girmek istemedim bugün.
Bize küçük yaşlardan itibaren güzellikleri biriktirmemizi heveslendiren amatör bir uğraş olarak kalan kısmını araştırdım Koleksiyonerliğin.
 Açıkçası Türkiye' deki durumuyla ilgili pek bir ayrıntı bulamadım.
....
Küçük bir not: Türkiye' de ancak maddi imkanlar çerçevesinde koleksiyonculuk yapılabiliyor.
Sanat eseri ve antika sayılabilecek pek çok eser için sadece şu açıklamayı bulabildim paylaşmak istiyorum.
"Koleksiyonculuğu bir yatırım aracı olarak değerlendiren koleksiyoncular yaşanan ekonomik krizler sonunda bekledikleri başarıyı elde edemedikleri için piyasadan çekilmişlerdir. Bunun yanı sıra Sabancı, Eczacıbaşı ve Kıraç ailelerinin özel koleksiyonlarını müze açarak kurumsallaştırması, Taviloğlu ve Çağa gibi özel koleksiyonların kataloglarını çıkarması, özel koleksiyonculuğun gelişimi adına önemli girişimlerdir."
...
Güzellikleri biriktirmek ve biriktirdiklerimizin kıymetini bilerek yaşamak dileklerimle...

Hiç yorum yok: