30 Mayıs 2013 Perşembe

Tasarımın Dehası... Emrah YÜCEL...



EMRAH YÜCEL KİMDİR? 
Kısa film yönetmeni babası ve radyo programı yazarlığından senaryo yazarlığına geçmiş 
annesiyle entelektüel bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen Emrah Yücel, Bilkent Üniversitesi'nde grafik tasarım mastırını tamamladıktan sonra Türkiye'de iletişim tasarımı sektöründe çalıştı. 
İstanbul Film Festivali afişlerinden Uğur Mumcu'nun kitap kapaklarına, amblem, ambalaj grafiği, broşür, CD kapaklarından, reklam kampanyalarına kadar farklı alanlarda tasarımlara imza attı. Tasarladığı afişler Kanada, New York, Paris'te sergilendi. Uluslararası New Mexico ve Varşova afiş bienallerine katıldı. New York'a yerleştikten sonra tiyatro, konser afişleri, CD ve kitap ka- 
pakları, kurumsal logo çalışmaları yaptı. 
YAPTIĞI İŞLER 
Kingdom of Heaven (Cennetin Krallığı), Kill Bill, Yetenekli Bay Ripley, Gerçeğin Peşinde, Aile Erkeği, Sayılar, 28 Gün, Enigma, Kasırga, Panama Terzisi, A Long Came With Spider, The Time Machine 2, Charlotte Gray, Framed, No Good Deed, Kiss of the Dragon, U571, RKO 281, Muppets From Space, Dikey Limit filmleri onun son üç yılda yaptığı film motion graphics (jenerikler ve film trailerları) ve afişlerden sadece birkaçı. Bunun dışında Brad Pitt, Angelina Houston, Tom Hanks, Michael Douglas, Diane Lane, Julianne Moore, Stephan Dorff, Kirk Douglas gibi pek çok ünlünün kişisel resmî web sitesini yaptı. Bunun dışında ise Ortodoks Kilisesi'ne hazırladığı 650 sayfalık web sitesiyle "Webby" ödülünü "Ruhani dalda" birinci olarak kazandı.


http://www.campaigntr.com/2013/05/30/44882/1-usta-10-tasarim-emrah-yucel/


1 usta 10 tasarım: Emrah Yücel

1 usta 10 kare serisinden hareketle, çalışmalarıyla dünya çapında bir üne sahip olan tasarımcı Emrah Yücel‘den kendi beğendiği 10 tasarımını (afiş, ilan vs) seçmesini ve onların hikayesini kısaca anlatmasını rica ettik. 10 Hollywood film afişi seçtiğini düşünenler yanılacak çünkü kendisi “Türkiye’de, daha çok Hollywood’da yaptığım işlerle tanınmak benim için hep bir ikilem olmuştur. Yaptığımız reklam kampanyalarının ve filmlerinin, Hollywood’un parıltılı ışıklarının gölgesinde kaldığını düşünürüm hep…” diyor.
Hollywood Reporter Key-Art Awards, United Nations Best Country Advertising Award, Promax BDA Awards, International Design Awards (2009 da Amerika da ‘Designer of the Year’) Emrah Yücel’in ödül kazandığı organizasyonlardan birkaçı. Kendisiyle ilgili daha detaylı bilgi için web sitesine göz atabilirsiniz.
1. Türkiye turizm tanıtım kampanyası: Bu ilan 14 Şubat Sevgililer Günü’nde, New York Times gazetesinde, tam sayfa olarak yayımlandı. Çalışma; ağırlıklı olarak kültür turizmi için Türkiye’ye gelen Amerikalı hedef kitleye, Mimar Sinan ile Mihrimah Sultan arasındaki aşkı ve Mihrimah Sultan Camii’nin hikayesini anlatıyordu. Bu hikayeyle New Yorklulara, “Sizleri İstanbul’a, kendi aşk hikayenizi yazmaya davet ediyoruz” dedik.

2. Türkiye turizm tanıtım kampanyası: Bu kez hikayemiz Nuh’un Gemisi… İlanın baş rolünde; çevreci sivil toplum kuruluşu Greenpeace’in, Nuh’un gemisi efsanesinin gerçekleştiğine inanılan Ağrı Dağı’nda yaptırdığı temsili gemi var… Amerikalılar için önemli bir anlam taşıyan bu efsaneyi, ‘Çift olarak gelin’ başlığıyla gündeme getirdik ve Nuh’un Gemisi’nin içeriğine, ince bir espriyle değinmiş olduk.





3. Avatar, 20th Century Fox: Türkiye’de, daha çok Hollywood’da yaptığım işler ile tanınmak benim için hep bir ikilem olmuştur. Yaptığımız reklam kampanyalarının ve filmlerinin, Hollywood’un parıltılı ışıklarının gölgesinde kaldığını düşünürüm hep… Buna rağmen Amerika’da, Avatar projesinde çalışan 4 ajanstan birisi seçilmek, benim için önemli bir dönüm noktasıydı şüphesiz… James Cameron‘ın, beğenisini şahsen belirtmiş olduğu bu afiş, filmin ev sineması tanıtımlarında kullanıldı. Avatar’ın en simgesel ve duygusal anını yansıtan, güzel bir çalışma oldu.




4. İsviçre müze afişleri sergisi: Yıllar öncesinden bir iş… Her zaman favorilerimden biri olarak aklımın bir köşesinde durur. İsviçre’deki farklı müzelerin sergi afişlerinden oluşan bir grafik tasarım sergisi için yapmıştım. Grafik kalitesi ve İsviçre tasarım tarzına yaptığı gönderme ile özel bir iş olduğunu düşünüyorum.



5. Arka Sokaklar dizi afişi, Kanal D: Türkiye ile iş yapmaya başladığımız günlerde, bizi zorlayacağı yönündeki öngörüye rağmen, başarıyla çözdüğümüz bir tasarım problemi… Yıllardır devam eden ve Türk televizyonunda geniş kitlelere hitap eden bir diziye farklı bir bakış getirebilme becerisi… İşin ardından, dizi oyuncularının, ‘Biz bile bu afişi gördükten sonra yaptığımız işe farklı bakmaya başladık’ sözleri beni çok duygulandırmıştı.



6. Tuborg: Bira içeriğinin ‘zen’ bakış açısıyla anlatıldığı bir kampanya ilanı…



7. FIBA Dünya Basketbol Şampiyonası: ‘Giant Get Together’ (Dev Buluşma) sloganını kullanarak; dünya basketbolunun dev isimlerini, etkileyici Türkiye manzaralarıyla buluşturduğumuz ilginç bir spor etkinliği kampanyası… Kobe Bryant, Tony Parker, Pau Gasol gibi yıldızları, Amerika’nın farklı eyaletlerinde yaptığımız özel fotoğraf ve film çekimleriyle görüntüledik. Ardından bu görüntüleri, ülkemizin güzellikleriyle bir araya getirdik. Ortaya, hem basılı mecrada ilgi gören, hem de reklam filmiyle beğeni toplayan bir kampanya çıktı. Reklam filmini şu adresten izleyebilirsiniz.



8. American Horror Story, FX: Dizi sektörü, dünyanın birçok yerinde olduğu gibi Amerika’da da altın çağını yaşıyor. Böylelikle televizyon reklamcılığı da, çok önemli bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Brian Murphy imzalı korku serisi American Horror Story için tasarladığımız bu kampanya, ülke genelinde büyük ilgi gördü ve adından sıkça söz ettirdi. Cesur ve sürrealist yaklaşım, Amerika’nın bazı tutucu eyaletlerinde tepkiye bile neden oldu. Bu afiş ayrıca, Hollywood film ve dizilerinin reklam kampanyalarının Oscar’ı sayılanKey Art Ödülleri‘nde ‘büyük ödüle’ layık görüldü.



9. Louie, FX: Amerikalı komedyen Louis CK için yaptığımız illüstratif afişler, hem kanal yöneticileri hem de Louis tarafından çok beğenilince, bu çalışmalarının dördünün bir arada yer aldığı bir TV spotu çekilmesine karar verildi. Burada ortaya koyduğumuz fark; bir yandan dizi afişinde dünya standartlarında fotoğrafik ve kavramsal çalışmaları yapabiliyor olup, diğer yandan grafik, tipografi ve illüstrasyonu ön plana çıkararak çözümler üretebilmemizdi. Böylelikle, Louie’nin hem ana kampanya afişini biz yaratmış olduk hem de özgün görsel çözümlerimizle ek kampanyaların doğmasına olanak tanıdık. Reklam filmini şu adrestenizleyebilirsiniz.




10. Audi: Will Smith’in I, Robot filminde Audi’nin konsept otomobilini kullanma şeklimiz, AUDI Avrupa’yı çok heyecanlandırmış ve bizimle çalışmak istediklerini söylemişlerdi. Bu güzel sürprizle, sinema reklamcılığından otomotiv reklamcılığına geçiş yapma şansımız oldu.



http://www.campaigntr.com/2013/05/30/44882/1-usta-10-tasarim-emrah-yucel/

Hiç yorum yok: