17 Ağustos 2016 Çarşamba

İyi Akşamlar...


Merhabalar efeniiim...
Karpuz lezzetinde iyi akşamlar dilerim.
:)
Güzel bir günün ardından huzurlu bir şekilde oturdum bilgisayarımın başına...

***


Bugün Ulus' ta çok güzel bir mekan keşfettim.
Pilavoğlu Hanı
Harika, huzur veren, muhteşem güzel bir yerdi.
Bu fotoğraf tabii restorasyon öncesi şimdi olabildiğine şirin, sevimli bir yer.
Ben çok sevdim. 
İnternette de burasıyla ilgili araştırma yaptım bakalım siz de beğenecek misiniz?

***

KALAN ANKARA HANLARI VE PİLAVOĞLU HANI 
Geçmiş yüzyıllarda Ankara’da ticaretin nabzının bir yandan Ulus’ta “Suluhan, Tahtakale Çarşısı, Karaoğlan Çarşı- sı” (aşağı yüz) ekseninde, diğer yandan da Kale’de Koyunpazarı ve özellikle Atpazarı (yukarı yüz) yöresi ile vakfiyesinden 1464-1471 yapımı olduğu anlaşılan Mahmut Paşa Bedesteni’nde (bugünkü Anadolu Medeniyetleri Müzesi) attığı bilinmektedir. Eski Ankara’da hanların çoğunluğu özellikle bu ikinci bölgede yapılmış, ancak günümüze yenilenmiş olarak da olsa, bunların pek azı ulaşabilmiştir. 




Ve daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki blogun yazılarını okuyabilirsiniz.


***


Han gezilir de Zeki Müren olmaz mı?
Eski taş plak kaydı...
"Uzun yıllar bekledim hakikat oldu rüyam...
Koklamaya kıyamam benim güzel manolyam..."
Diyor.
Çok güzel söylemiş dinleyelim...

Hiç yorum yok: