31 Ağustos 2014 Pazar

Çok Güzeldi...

Merhabalar efendim bu saate kadar bloguma gelememiştim ama şimdi buradayım.
Geçen hafta içinde bir kaç gece arayla gördüğüm bir manzarayı aktarmak istiyorum...


Gecenin bir vakti balkonda otururken gördüğüm manzara harikaydı.
Bir yıldız kaydı...
Ne muhteşem bir parlayış ve yok oluştu. 
Üstelik bir kaç gece içinde ikinci kere aynı manzarayı görmek güzeldi...
Derler ki yıldız kaydıysa birisi ölmüştür...
Kötü bir şeyi çağrıştırıyorlar oysa ışık akarken görünen manzarayı düşünse insanlar.
Bilimsel açıklamasında ise biraz araştırınca şunları okudum...

".....Bunlardan Dünya'nın yakınından geçerken çekim alanına girenler, hızla atmosfere dalarlar. Sürtünmeden dolayı ısınırlar, yanarlar ve arkalarında parlak, çizgi gibi bir iz bırakırlar. Sonunda tamamına yakını, düşüşün son anında görülen parlamayı takiben yok olurlar."

Biraz fazla bilimsel geldi bana bu açıklama çokça da yavan...
Ne olursa olsun açık havada görülen bu şölen tadındaki görüntü çok güzeldi...
Biraz duygusal bakış farklı sonuçlara götürebiliyor bu doğa olayını...
Umarım herkese kısmet olur yıldız kayması izlemek...

Hiç yorum yok: